DEMONSTRASJON MOT BARNEVERNET

DAGEN
I dag tok jeg med meg constanse en tur på julemarked i Skien by. Jeg har ikke vært der tidligere og nå bød sjangsen seg og det var hyggelig og kunne ta turen.
C er enda litt for ung til og ha glede av det, men vi sover nok begge to enda litt bedre til kvelden pga all inntrykk, folk og musikk som var i gatene.
DEMONSTRASJON MOT BARNEVERNET
Noe jeg ble ekstremt overasket over var. Og da mener jeg possitit,. Var en demonstrasjon jeg møtte da jeg kom til rådhuset, hvor de demsomsterete mot barnevern i Norge.
Jeg hørte en utenlands dame stå og prate om hvordan hun skammet seg, selvom hun ikke var norsk, over hvordan myndighetene opptrer rundt visse saker / familier.
Det ble så lest opp noen dikt. Før enda en talsmann tok ordet og var heller sint på styreformene og diverse advokater han mente burde lese grunnloven mer nøye.
Grunnloven skal være gjeldene og alle lover som går i strid med den skal vike.
Der kommer barnevernets loven inn og jeg kan ikke si meg uenig i det som ble sagt.
Stortinget bør ta en ordentlig opprensing i hvordan mange av barneverns sakene blir håndtert.

grunnlagene for fratagelse av barn bør bevises

en bekymringsmelding som kommer inn anonym, bør ikke være grunnlag nok, alene.

Om det er grund til bekymring bør melder tørre og stå frem og bevise grunnlaget for bekymring.

Det er for lett og gå inn i familier og ta over kontroll over barn.

Norge har også nylig fått sin første offesielle flyktning, som måtte rømme landet med barna sine, da hun prøvde og bli fratatt dem, hun fikk oppholdstillatelse heldigvis.

HER er noen bilder fra demonstrasjon.

Legg gjerne igjen en kommentar for diskusjon rundt temaet

Resten av bloggen finner du

 HER

3 kommentarer
    1. Liker alle tiltak som blir gjordt for å bedre barnevernet. Og blod er tjukkere enn vann. Vi foreldre puster enda vi også.
      Gledelig jul, men ønske og håp om at alle bv barn sjal oppleve kjærlighet og virkelig glede seg til Jul.

    2. Jeg setter enorm takk til dere som har satt av tid til å lage denne, å ta med meg å takker for all støtte. Da ropstad ignorerer EMD dommen å nekter å gi barnet tilbake til sine søsken❤️ Mvh Trude⚔️

    3. These anonymous concerns have to stop, you dont destroy a family on a rumour or hearsay you need concrete evidence!
      even then, fix the problem in the home
      Glendarren
      =OSLO selger 001

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg